Känsliga läsare varnas !

2011-04-05 / 12:27:49 /

God middag på er ♥



I dag har barnen varit hemma från dagmamman. Thindra trilla när hon var ute och sprang igår. Det dumma lösa gruset som ligger kvar efter snön. Skrapa upp ett knät och fick ett sår. Det blev en lugn eftermiddag kan jag säga, för hon kunde inte gå förrän hon skulle gå och lägga sig på kvällen. Så hon fick vara en liten tjej igår och åka kärra när vi var ute och gick. Lukas klämde fingrarna så han är svullen om dom. Allting hände på en och samma gång igår. Men så är det ju, och det lär inte vara sista gången heller för dom. Men ont i mammahjärtat gör det ♥.

Nu sitter jag här hemma i min ensamhet, spelar musik och har en kycklinggryta på spisen som puttrar. I eftermiddag blir det att promenera ut en sväng som vanligt. Ska även fika då vi (barnen och momma) har bakat bullar, matbröd och tekakor idag. Blir fasen så mycket billigare att baka eget matbröd än att köpa. Märkte vi förra månaden iallafall. Så på torsdag ska jag ta mig ett ryck när barnen är hos dagmamman.

Nej, nu får jag knalla in till momma och se så barnen inte tar knäcken på henne. Vi hörs senare :)

Kommentarer
Postat av: Linda - En vimsig Mamma

nej men stackars flicka, hoppas det inte gör ont längre...ja dom är grymt sega på att få bort det otrevliga gruset =/ kram

2011-04-06 @ 20:47:56
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Visst är det helt grymt med hemmabakat matbröd! Var väldigt noga med det innan grav men nu orkar jag inte stå upp så länge haha! Får tjata lite på gubben så kanske han kan baka något gott ;)

2011-04-07 @ 16:57:36
URL: http://reasonstobebeautiful.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mäjl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar till mig:

Trackback